komplex

jag har setat här ett tag och försökt komma på ett bra ämne att skriva om.
men eftersom jag har en spegel mitt framför mig fastnade ganska snabbt mina ögon på den.
och direkt ser jag alla fel på min kropp.
saker som att jag är för tjock, har för kort fult hår, äcklig fet hy med mera med mera.
så därför blir dagens ämne just komplex!

komplex är ett rätt stort ämne och kan innehålla många olika saker.
mina största komplex har jag för min mage och mina händer.
men jag bryr mig om hela mitt utseende såklart. och vissa dagar mer än andra.
det beror helt på vilket humör jag känner mig. vissa dagar gör det mig ingenting att gå till skolan i mjukisbyxor och utan smink, medans vissa dagar håller jag på att komma försent för att jag inte tycker att jag duger osm jag är. jag har fel kläder, är fel sminkad, fel frisyr, luktar illa. allt verkligen suger.

men varför komplex?
vem har bestämt alla ideal? vem sa att en kvinna måste vara lång, smal, sminkad och med långt hår och stora bröst? och vem sa att mannen ska vara längre, muskulös, och ha kort hår?
detta var bara exempel. vi blir påverkade av tjejerna i reklamerna som inte har ett fel på hela kroppen , dom är långa, smala och har skitsnygga ben och är otroligt snygga hela dom.

men varför kan man inte bara få vara den man är? varför får man inte ha lite fett på kroppen?
jag förstår verkligen inte detta!

nej , nu ska jag lägga på mig en till valk med lite godis och lite lejonkungen!
ciao<3



en av världens snyggaste kvinnor

och en av världens snyggaste män

Kommentarer
Postat av: Anonym

komplex ska man inte ha men man har de ändå!

kolla gärna in våran dubbelblogg :) /j & a

2009-09-22 @ 19:42:20
URL: http://perfectworld.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0