dag 17 "mitt favoritminne"

Dag 1 – Presentera mig själv.
Dag 2 – Min första kärlek.
Dag 3 – Mina föräldrar.
Dag 4 – Det här åt jag idag.
Dag 5 – Vad är kärlek.
Dag 6 – Min dag.
Dag 7 – Min bästa vän.
Dag 8 – Ett ögonblick.
Dag 9 – Min tro.
Dag 10 – Det här hade jag på mig idag.
Dag 11 – Mina syskon.
Dag 12 – I min handväska.
Dag 13 – Den här veckan.
Dag 14 – Det här får mig att gråta.
Dag 15 – Mina drömmar.
Dag 16 – Min första kyss.
Dag 17 – Mitt favoritminne.
Dag 18 – Min favoritfödelsedag.
Dag 19 – Detta ångrar jag.
Dag 20 – Den här månaden.
Dag 21 – Ett annat ögonblick.
Dag 22 – Det här upprör mig.
Dag 23 – Det här får mig att må bättre.
Dag 24 – Vad hade jag på mig idag.
Dag 25 – En första.
Dag 26 – Mina rädslor.
Dag 27 – Min favoritplats.
Dag 28 – Det här saknar jag.
Dag 29 – Mina ambitioner.
Dag 30 – Ett barndomsminne.

Dag 31 - Det här har jag på mig idag

mitt favoritminne är från i midsommras.
vi jobbade förmiddag, det låg spänning och förväntan i luften.
Det var som att vi visste att dagen kvällen och natten skulle bli den bästa på länge!
det kändes som att morgonpasset aldrig skulle ta slut, vi jobbade och jobbade, och efter vad som kändes som en evighet började gästerna bli klara och vi kunde börja plocka undan.
När vi städat klart gick vi upp till oss och bytte om, det var dags att gå till tennisviken för att plocka blommor.
det kändes som på film, det va liksom så fint, jag kunde nästan höra idas sommarvisa spelas när vi gick där i det höga gräset.
När vi hade plockat på oss så mycket blommor vi kunde bära var det dags att gå till stora gräsmattan och klä midsommarstången och göra kransar till håret.
vi dansade runt stången och sjöng, skrattade, vi var lyckliga.
Sedan var det dags att gå in och förbereda fika medan barnens femkamp höll på.
Efter fikat började vi förbereda middagen, med sill och potatis.
Det var det jobbigaste eftermiddagspasset jag någonsin jobbat, vi brukar få äta innan gästerna, men inte denna gång! Vi var hungriga och trötta, men samtidigt glada och peppade inför vad som väntade oss på kvällen.
När gästerna började bli klara fick vi äntligen sätta oss och äta, sill och potatis, och dricka snapps.
det var fint.
Vi gick till loftet där vi bodde, det var brottom att duscha och göra sig iordning inför midsommarfesten.
Vi gick ner till matsalen igen , där det var dukat långbord och en glad och engagerad stämning låg i luften.
Vi åt , drack , sjöng, pratade och skrattade in på sena natten.
När midsomarfesten var slut gick de små och lade sig, vi andra, som var ganska påverkade allihopa, satte oss på altanen med gästerna och sjöng och spelade gitarr.
Klockan var mycket och vi hade tappat förståndet, det var dags för ölpingis, naket nattbad, bastu och det obligatoriska pyramidbygget!
Vi var vakna långt in på morgontimmarna även fast vi visste att klockan sju skulle vi gå tillbaka till jobbet.

Min fina midsommarkrans (och jag)
|
v


Kommentarer
Postat av: annie

åh vad fin den dagen var alltså, 2011 gör vi den om möjligt ännu bättre! <3

2010-12-20 @ 13:47:43
Postat av: annie

åh vad fin den dagen var alltså, 2011 gör vi den om möjligt ännu bättre! <3

2010-12-20 @ 13:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0