dag 2 "julkalender" min första kärlek

Fast det är mest som en decemberkalender, eller nyårskalender

Dag 1 – Presentera mig själv.
Dag 2 – Min första kärlek.
Dag 3 – Mina föräldrar.
Dag 4 – Det här åt jag idag.
Dag 5 – Vad är kärlek.
Dag 6 – Min dag.
Dag 7 – Min bästa vän.
Dag 8 – Ett ögonblick.
Dag 9 – Min tro.
Dag 10 – Det här hade jag på mig idag.
Dag 11 – Mina syskon.
Dag 12 – I min handväska.
Dag 13 – Den här veckan.
Dag 14 – Det här får mig att gråta.
Dag 15 – Mina drömmar.
Dag 16 – Min första kyss.
Dag 17 – Mitt favoritminne.
Dag 18 – Min favoritfödelsedag.
Dag 19 – Detta ångrar jag.
Dag 20 – Den här månaden.
Dag 21 – Ett annat ögonblick.
Dag 22 – Det här upprör mig.
Dag 23 – Det här får mig att må bättre.
Dag 24 – Vad hade jag på mig idag.
Dag 25 – En första.
Dag 26 – Mina rädslor.
Dag 27 – Min favoritplats.
Dag 28 – Det här saknar jag.
Dag 29 – Mina ambitioner.
Dag 30 – Ett barndomsminne.

Dag 31 - Det här har jag på mig idag


Så här kommer dag 2!
När jag va liten så hade jag två pojkvänner (nu pratar vi nollettan)
Den ena hette hampus och den andra hette mattias.
Vi brukade inte pussas och så , för det va äckligt, men vi va ihop.
Men min första riktiga kärlek träffade jag i sjuan.
Jag va tillsammans med en kille som heter robin, vi bråkade hela tiden. Förstår inte varför vi va tillsammans. Men i allfall så smsade han mig och gjorde slut (hur moget?). Och han smsade från ett annat nummer , alltså ett nummer som jag itne hade på mobilen.
Efter några dagar började jag undra vems numret var, så jag ringde upp och frågade vem det var.
Men den som svarade sa inte sitt namn , utan sa hela tiden "ajuste".
Dagen efter i skolan, gick jag i korredoren som vanligt, när jag helt plötsligt hör bakom mig, "ajuste". Jag vände mig om och där stod mattias. (en annan då , inte samma som in nollettan). Jag hade sett honom några gånger innan, men aldrig pratat med honom.
På den tiden brukade jag umgås mycket med emma, och vu brukade vara på fritidsgården, där mattias också brukade vara. Där började vi prata, mer och mer. och tillslut var jag kär i honom. Det liksom pirrade i hela kroppen när jag såg honom, och jag saknade honom när jag inte såg honom.
Kvällen vi blev tillsammans var en kväll när vi var på fritidsgården. det började med att vi satt vid en dator längst in i biblioteket, det fanns bara en stol , så jag fick sitta i hans knä. efter ett tag så kysste han mig , och det gick som stötar i genom kroppen.
Eftger en stund kom bibblatanten och sa att dom hade stängt. Mattias följde mig en bit hem, jag fick en till puss och sedan skiljdes vi åt.
Dagen efter, också på fritidsgården, när jag skulle hem, mattias följde mig ut och sa att han tyckte om mig och frågade om jag ville bli tillsammans med honom, och det ville jag ju såklart.
Jag va så lycklig. det kändes så rätt.

Men efter bara någon vecka så tog det slut, mattias ville bara bara vänner (klycha).
Men det tog bara några månader tills han sov hos mig, (2/3-07) och vi blev tillsammans igen.
vi var tillsammans i sju månader innan det tog slut.
Efter det var vi tillsammans fram och tillbaka i över två år.
vi har till och emd en låt som är "våran"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0